- při prvním kontaktu zmapujeme potřeby a přání každého klienta
- péče je „ušita co nejvíce na míru“ člověku, který ji využívá (obsahem i četností kontaktů)
- práce týmu citlivě vychází z přání a potřeb klienta
- s klientem pracujeme jak individuálně, tak v týmu
- podle potřeby a přání klienta spolupracujeme s dalšími profesionály, např. ambulantním psychiatrem, praktickým lékařem, pracovníky sociálních služeb apod.
- každý klient má svého klíčového pracovníka, se kterým plánuje péči a zapojení dalších spolupracujících osob
- s klientem otevřeně, vstřícně a empaticky komunikujeme
- snažíme se v těžkých situacích podporu aktivněji nabízet, nenechat se snadno odradit a hledat možné cesty ke komunikaci a motivaci pro spolupráci
- citlivě a trpělivě hledáme cestu ke klientům, kteří mají tendenci v obdobích zhoršení příznaků nemoci nebo obecně odmítat veškerou péči a uzavírat se do izolace
- klienti nejsou nedobrovolně nuceni ke zdravotním nebo sociálním úkonům